<<< OS telepítési élményekMS Exchange Online breach jelentés >>>

Kevés nagyobb malőr történhet a felhőben, mint amikor valakinek mindenét letörlik. Ez egy olyan eset, amikor a felhőszolgáltató (esetünkben: Google Cloud) "csak úgy" letörölte egy ügyfél fiókját, vele minden adatát, és meg sem tudta magyarázni, hogy miért. Az ügyfél egy ausztrál nyugdíjalap volt, így elég nagy balhé lett a dologból. Ez az eset egyrészt azért különleges, mert itt az ügyfél teljesen vétlen volt, a szolgáltató törölte az adatait.

Minden rendszerben előfordulhat, hogy egy rendszergazda hibás törlési parancsa elszabadul. Mivel felhőben különösen jól menedzselhetőek az adatok, egyetlen hibás parancs akár egy cég összes adatát letörölheti. Ha PaaS/IaaS szolgáltatásokról beszélünk, itt nemcsak adatokról van szó, előfordulhat, hogy a fiók törésekor a cég teljes informatikai rendszere egyszer csak "elmúlt", beleértve a szervereit, alkalmazásait, ezek forráskódját, beállításait, beleértve a felhasználók adatait, jogosultságait stb.

A mentés nagyon sok probléma esetén segít, bár ha ugyanabba a felhő-fiókba mentünk, akkor az ilyen malőrnek a mentés is áldozatul esik. A nyugdíjalap szerencsére más felhőszolgáltatónál is tartott mentést (ami nagyon bölcs lépésnek bizonyult), így szerencsére nem vesztették el mindenüket. A józan ész fontos, a csilli-villi technológiák nem helyettesítik.

 

 

 
Ez az én személyes honlapom, amit itt írok, az az én saját, személyes véleményem, nem feltétlenül egyezik a munkahelyem véleményével. A blogomban szereplő tartalom a Creative Commons CC BY licenc szerint (azaz a szerző és a forrás megnevezésével) szabadon felhasználható.