Előfordulhat, hogy gazdaságilag nem az a célravezető, ha tökéletesen meggátoljuk, hogy egy szellemi termékről (szoftverről, filmről, zenéről) kalózmásolatot készítsenek. Az erős "másolásvédő" (DRM) rendszerek
irritálhatják
a legális felhasználókat, a kalózmásolatok pedig időnként még
hasznot is hozhatnak.
Shapiro és Varian az
Information Rules
című könyvükben bemutatják, hogy bizonyos termékek esetén a termék értékét nagyban befolyásolja, hogy az mennyire elterjed.
Így, ha egy termékről sok kalózmásolat van forgalomban, az akár azt is eredményezheti, hogy a terméket a "fizetős" vásárlók drágábban is hajlandóak megvásárolni.
Ez az én személyes honlapom, amit itt írok, az az én saját, személyes véleményem, nem feltétlenül egyezik a munkahelyem véleményével.
A blogomban szereplő tartalom a
Creative Commons
CC BY
licenc szerint (azaz a szerző és a forrás megnevezésével) szabadon felhasználható.