<<< GemaltoHálózatbiztonsági verseny (USA) >>>

Előfordulhat, hogy gazdaságilag nem az a célravezető, ha tökéletesen meggátoljuk, hogy egy szellemi termékről (szoftverről, filmről, zenéről) kalózmásolatot készítsenek. Az erős "másolásvédő" (DRM) rendszerek irritálhatják a legális felhasználókat, a kalózmásolatok pedig időnként még hasznot is hozhatnak. Shapiro és Varian az Information Rules című könyvükben bemutatják, hogy bizonyos termékek esetén a termék értékét nagyban befolyásolja, hogy az mennyire elterjed. Így, ha egy termékről sok kalózmásolat van forgalomban, az akár azt is eredményezheti, hogy a terméket a "fizetős" vásárlók drágábban is hajlandóak megvásárolni.

 

 

 
Ez az én személyes honlapom, amit itt írok, az az én saját, személyes véleményem, nem feltétlenül egyezik a munkahelyem véleményével. A blogomban szereplő tartalom a Creative Commons CC BY licenc szerint (azaz a szerző és a forrás megnevezésével) szabadon felhasználható.